Eğitim Teknolojisi ve Matematik Eğitimi

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizlerle eğitim teknolojisi nedir, neden önemlidir ve eğitim teknolojisinin matematik eğitimindeki yeri ve önemi nedir gibi soruların cevabı hakkında kısa bir yazı paylaşacağım.

Bildiğiniz üzere, matematik ve matematik eğitimi alanında eğitim almaktayım ve matematik eğitiminde teknolojinin ne kadar önemli olduğunu sıkça görmekteyim. Peki neden bu kadar önemli? Olmasa eksikliğini hisseder miydik? Siz de bu soruları kendinize soruyorsanız, yazımın devamında cevaplarını bulabilirsiniz.

Eğitim teknolojisi, içerisinde eğitimi ve teknolojiyi barındırdığından, bilgisayar bilimleri gibi teknolojik; psikoloji, toplum bilimi gibi eğitimsel bilimleri de barındırır. Dolayısıyla tek bir tanım yapmak çok da mümkün değildir. Eğitimle teknolojinin iç içe  olması, öğrencilerin hem daha kısa sürede hem de daha kalıcı olarak öğrenmelerine olanak tanır. Ayrıca öğrenciler, araştırma yaparken de kısa sürede çok kaynak tarayabilirler. Bu da istedikleri bilgiye ulaştıkları zamanı kısaltır. Öğrenme teorisinde yapılan bir araştırmaya göre ( Dale’s Learning Cone ) ;

okuduğumuzun % 10 unu

duyduğumuzun % 20 sini

gördüğümüzün % 30 unu

hem görüp hem uyguladığımızın ise % 90 ını hatırlarız.

Teknoloji de bize daha görsel ve uygulama odaklı şeyler sunduğundan, eğitimde kullanılması önemlidir.

Benim de alanım olan matematik de teknoloji kullanımına oldukça açık. Materyal kullanımı için uygun olan birçok konu var ve hepsi, öğrencilerin kavramsal anlayışını kolaylaştırarak kavram yanılgılarını en aza indirgeyebilecek nitelikte. Zaten dünya üzerinde matematik alanında başarılı olan ülkelere, eğitim sistemlerine ve teknolojiden yararlanma oranlarına baktığımızda da bunları rahatlıkla gözlemleyebiliriz.

Kısacası eğitim, teknolojiyle entegre edildiğinde eğlenceli ve sağlıklı bir öğrenme ortamı oluşacaktır. Bu da devamında başarıyı getirecektir.

Öğretim teknolojisinin matematik eğitimindeki yeri hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayınız.

Haftaya matematik ve geometri eğitiminde kullanılabilecek bir eğitim teknolojisi olan Geogebra dan bahsedeceğim yazımla yine sizlerle olacağım, şimdilik hoşçakalın 🙂

Bir Cevap Yazın

