Matematik öğrenmeyi sevdiren yöntem

 

26152058_22195620_bu_benim_eserim_byk_logo

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta da sizlerle matematik konulu bir haber paylaşacağım. Hepimizin bildiği gibi, matematik birçok öğrencinin baş etmekte zorlandığı, onlar için artık korkulu rüya haline gelen bir ders. Bu haberde ise, Edirne’de iki tane 8. sınıf öğrencisinin hazırladığı bir proje, matematiği sevdirmeyi amaçlıyor.

Milli Eğitim Bakanlığı ile TÜBİTAK’ın düzenlediği ‘Bu Benim Eserim’ adlı yarışmada sergilenecek 100 proje arasında Edirne’de Meriç Şehit Öğretmen Aydın Yılmaz İlköğretim Okulu’ndan 8. sınıftan iki öğrencinin hazırladığı proje de yer aldı. Projenin danışman öğretmeni ve projeyi hazırlayan öğrenciler, formül ezberlemede sıkıntı yaşayan öğrencilerin matematikte zorlandıklarını belirterek, “Küpsel Sayıların Toplamı” adlı projede öğrencilerle birlikte matematiği zevkli hale getirmeyi amaçladıklarını ekledi. Çalışmalarında bir formülün ispatını da yaptıklarını, ancak bunu birim küplerle görselleştirdiklerini söylediler.

22052013-2 22052013-3

Öğretmenleriyle, okul müdürüyle, ailesiyle desteklenen çocukların neler başarabileceğini gösteren güzel bir örnek bence. Üstelik sınava hazırlandıkları senede vakit ayırıp, emek harcayıp böylesine bir projenin içinde yer almak, yadsınamaz bir durum, tıpkı sonucunda elde edilen başarı gibi. Ben de ilerde öğretmen olacak bir insan olarak, öğrencileri teşvik etmenin ve onlara destek olmanın, onların eğitim hayatlarında ve sosyalleşmelerinde ne denli önemli olduğunu görüyorum.

Haberle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Haftaya yine başka bir yazıda buluşmak dileğimle,

Hoşçakalın 🙂

 

Bir Cevap Yazın

