Merhaba değerli okurlarım,
Bu hafta sizlere okul öncesinde matematik eğitiminin öneminden ve bu yaşlarda temeli oturtulamayan kavramların ilerde yol açacağı kavram yanılgılarından bahsedeceğim. Yazımın sonunda, bu konuyla ilgili olarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde bir kolejde matematik öğretmenliği yapan ve aynı zamanda Yakın Doğu Üniversitesi’nde doktora öğrencisi olan tecrübeli bir ağızdan bu konuyla ilgili olan bir video paylaşacağım.
Matematik, aslında genellikle temelde eksiği olan bireyler için gelecekte korktukları bir ders haline gelir. Yani matematikle ilgili ders bazında korku yaşayan bireylerin, eğitim hayatlarının bir döneminde bazı kavramlarının eksik kalması ya da yanlış anlaşılması sonucu bu korkuları oluşur. Bu dönemlerden biri de, matematikteki temel kavramların öğrenildiği okul öncesi dönemidir. 4-6 yaş arasını kapsayan bu dönemde, aslında çocuklar toplumun bir parçası olmaya hazırlanırken, bazı gelişim süreçlerinden de geçerler. Kalem tutma becerilerinin gelişmesi, çevreyi keşfetmeye başlamaları ve farkındalıklarının artması, iletişim becerilerinin gelişmesi gibi süreçlerin yanında hayatlarının her alanında karşılaşacakları bir bilim olan matematikle de bu dönemde tanışırlar. İşte bu tanışmanın onların hayatındaki yeri, daha sonrasında matematiğin anlamını kavrayabilmeleri açısından büyük önem taşır. Paylaşacağım videoda da okul öncesi döneminde temeldeki eksikliklerinden dolayı, ileriki yaşlarda yükseklik, taban gibi kavramlarla kareyle üçgenin alanlarını karıştırma gibi kavram yanılgılarına sahip olan bireylerin yetiştiğine yer verilmiş.
Videoyu izlemek için lütfen tıklayınız.
Haftaya başka bir haberle yeniden buluşmak dileğimle,
Hoşçakalın 🙂